
ING Bank a emis un avertisment cu privire la mesajele pe care le primiți. Iată 5 sfaturi pentru a vă proteja împotriva fraudelor de tip smishing.
Numărul atacurilor de tip smishing în România a crescut semnificativ în 2023 față de anul anterior, conform unei analize interne realizate de sendSMS. În majoritatea cazurilor de smishing înregistrate în primele luni ale acestui an, s-a încercat furtul de identitate prin utilizarea unor etichete personalizate pentru a induce utilizatorii în eroare. Conform unui studiu realizat de Mobile Ecosystem Forum, 39% dintre consumatori s-au confruntat cu înșelătorii prin SMS la nivel global în 2023. Atacurile de tip smishing sunt similare cu cele de phishing, dar folosesc mesaje SMS pentru a înșela victimele potențiale.

Pentru prevenirea fraudelor, ING Bank România colaborează cu sendSMS pentru a bloca încercările de smishing. Analizele sendSMS arată că cele mai multe fraude smishing din România vizează industria bancară, de curierat și de telecomunicații. sendSMS a dezvoltat un sistem de filtrare automată pentru a bloca conținutul malițios și a identificat peste 2600 de atacuri smishing anul trecut.
Pentru a preveni căderile victime ale smishingului, se recomandă să fiți atenți la expeditorul mesajului, să nu dați curs mesajelor urgente sau amenințătoare, să nu instalați programe pe telefon și să nu efectuați operațiuni bancare în urma solicitărilor venite prin mesaje. De asemenea, este important să verificați paginile web la care sunteți redirecționați, să resetați telefonul la setările inițiale dacă ați accesat un link malițios și să contactați banca în cazul unui atac malware.
Comentarii recente