
În ultima vreme au apărut „cafenelele de reparații”, unde producătorii sunt obligați să ofere servicii de reparații și după expirarea perioadei de garanție.
Parlamentul European a decis că producătorii vor trebui să repare produsele chiar și după expirarea garanției legale, oferind stimulente financiare pentru a încuraja consumatorii să aleagă reparațiile în locul înlocuirii. Această decizie are ca scop consolidarea dreptului la reparare și reducerea impactului consumului în masă asupra mediului.

În perioada de garanție legală, vânzătorii vor trebui să acorde prioritate reparațiilor în locul înlocuirii, atunci când costurile sunt mai mici sau egale, cu excepția cazurilor în care repararea nu este posibilă sau incomodează consumatorul. De asemenea, se propune extinderea perioadei de garanție legală cu un an după repararea unui produs.
După expirarea garanției, consumatorii vor avea dreptul de a cere repararea unor produse precum mașini de spălat, aspiratoare, telefoane mobile și biciclete. Pentru a face reparațiile mai atractive, producătorii ar urma să împrumute clienților dispozitive de înlocuire pe durata reparațiilor, iar în cazul în care un produs nu poate fi reparat, ar putea fi oferit un produs recondiționat.
De asemenea, se propune ca reparatorii independenți, furnizorii de servicii de recondiționare și utilizatorii finali să aibă acces la piese de schimb, informații și instrumente necesare pentru reparații. Platformele online vor ajuta consumatorii să găsească servicii locale de reparații și vânzătorii de bunuri recondiționate din zonă.
Propunerea privind dreptul la reparare este parte a eforturilor UE de a promova o economie circulară și durabilă, răspunzând astfel nevoilor și preferințelor cetățenilor europeni.
Comentarii recente