
IKEA a decis să scadă prețurile, chiar dacă costurile de producție au crescut din cauza atacurilor din Marea Roșie.
Grupul suedez IKEA, cel mai important retailer de mobilier din lume, îşi menţine obiectivul de a reduce preţurile, chiar dacă atacurile asupra rutelor maritime din Marea Roşie au crescut costurile, conform declaraţiilor făcute luni de către Jesper Brodin, director general la Ingka Group, compania care deţine 90% din magazinele de mobilă IKEA la nivel global.

„Ne angajăm să ne concentrăm pe investiţiile în scăderea preţurilor pentru clienţii noştri”, a declarat Jesper Brodin înaintea Forumului de la Davos.
Ingka Group a investit peste un miliard de euro în reducerea preţurilor pe toate pieţele sale începând cu luna septembrie a anului trecut şi intenţionează să continue să reducă preţurile şi în 2024.
Atacurile efectuate de rebelii Houthi din Yemen, care spun că acţionează în solidaritate cu poporul palestinian, au perturbat comerţul internaţional şi au determinat marile companii de transport maritim să îşi redirecţioneze navele pe o rută mai lungă şi mai costisitoare, care implică ocolirea Capului Bunei Speranţe.
Creşterea costurilor de transport a ridicat preocupări cu privire la presiunile inflaţioniste noi, exact când consumatorii au primit veşti bune despre încetinirea ritmului de creştere a preţurilor.
Brodin a recunoscut că prin reducerea preţurilor la produsele sale, profitul Ingka Group ar putea avea de suferit. „Acesta nu este un an în care să maximizăm profiturile. Acesta este un an în care să încercăm să ne descurcăm cu un profit mai mic, dar să ne asigurăm că îi sprijinim pe oameni”, a subliniat Jesper Brodin. El a mai menţionat că IKEA doreşte să îşi extindă prezenţa în India şi China, adăugând că retailerul suedez a avut o revenire pe piaţa chineză.
În România, în anul fiscal 2023 (1 septembrie 2022 – 31 august 2023), Ikea a înregistrat o creştere a vânzărilor de 14,1%, atingând o cifră de afaceri de peste 1,2 miliarde de lei şi vânzând peste 22 de milioane de produse în toate unităţile. În acelaşi an fiscal, 5 milioane de vizitatori au trecut pragul magazinelor, iar website-ul Ikea a înregistrat 27 de milioane de vizite şi peste 381.000 de comenzi online.
Comentarii recente