După o așteptare de 19 ani, trenurile vor începe să circule pe linia directă București - Giurgiu.
După 19 ani de la prăbușirea podului de la Grădiștea din cauza inundațiilor, trenurile vor circula din nou pe această rută fără a mai ocoli prin Videle, conform declarațiilor secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Ionuț Săvoiu, transmise duminică.

Potrivit acestuia, testele pentru ruta directă București – Giurgiu vor începe din luna mai, iar trenurile vor putea circula pe linia de cale ferată începând cu luna iunie a anului 2024.
Lucrările la linia ferată sunt avansate, depășind 95% grad de realizare în stadiul fizic. Se așteaptă ca testele să înceapă în luna mai și ca trenurile să circule peste Argeș începând cu trimestrul trei al acestui an. De asemenea, se pregătește și faza a 2-a a proiectului de electrificare.
Săvoiu a comunicat că aproximativ 7 miliarde de euro vor fi investiți în proiecte pe calea ferată, iar efectele acestor investiții vor fi resimțite de către publicul călător după 2027.
În contextul importanței crescute a sistemelor feroviare în cadrul Uniunii Europene, România are în plan modernizarea infrastructurii pentru a se alinia la standardele țărilor din vestul Europei. Multiple magistrale vor fi electrificate, iar proiectele deja începute vor asigura un sistem feroviar modernizat, electrificat și cu un sistem european de management al traficului.


Comentarii recente