Din ce în ce mai mulți clienți preferă să achiziționeze articole de lux second hand în locul celor noi.
Mărcile de lux și casele de modă cu renume mondial se confruntă cu scăderi semnificative în vânzări, deoarece clienții aspiranți la produse de lux găsesc tot mai dificil să-și justifice achizițiile de produse premium. Unii se îndreaptă către produse second-hand, în timp ce alții preferă să le închirieze.

Conform studiului EY Luxury Client Index 2025, este esențial ca brandurile de lux să se concentreze pe elementele de bază pentru a găsi modalități eficiente de a se adapta la schimbările de pe piață și de a-și recâștiga clienții.
Studiul arată că mulți clienți ar fi dispuși să cumpere produse second-hand direct de la un brand de lux sau să le închirieze. De asemenea, mulți sunt interesați de experiențe gratuite oferite de branduri, cum ar fi accesul la produse noi sau petreceri VIP.
Calitatea produselor de lux și statutul pe care le conferă rămân factori esențiali pentru clienți. De asemenea, sustenabilitatea și transparența lanțului de aprovizionare sunt din ce în ce mai importante în deciziile de achiziție.
Clienții de produse de lux sunt mai interesați de achizițiile din magazinele fizice, dar achizițiile omnichannel devin din ce în ce mai populare. Experiența personalizată și exclusivitatea serviciilor sunt esențiale pentru a atrage și fideliza clienții de lux.


Comentarii recente