
De ce plătim mai mult pentru chilipiruri decât ne-am aștepta: Iluzia promoțiilor
Reducerile din fast fashion, sub pretextul unei oferte avantajoase, încurajează un consum impulsiv care afectează negativ bugetul nostru. Aceste reduceri, care sunt agresive și vizibile în industria fast fashion, determină achiziții excesive și ne fac să cumpărăm mai mult decât avem nevoie, afectându-și bugetul personal. Consumul excesiv de haine, încălțăminte și textile pune o presiune semnificativă asupra mediului și a climatului, conform raportului Agenției Europene de Mediu. Acesta evidențiază nevoia unei tranziții de la fast fashion la o economie circulară, bazată pe textile durabile, reutilizabile și reciclabile. Textilele sunt una dintre cele mai poluante categorii de consum din gospodăriile europene, iar presiunea ecologică este accentuată de modelul de consum rapid impus de fast fashion. Reducerile agresive și lansările frecvente de produse stimulează achizițiile compulsive și reduc durata de viață a produselor, având un impact negativ asupra mediului. Este important să conștientizăm că reducerile pot avea consecințe negative pe termen lung, precum pierderi financiare și impact asupra mediului. Recomandarea specialiștilor este să alegem cu atenție produsele și să evităm achizițiile impulsive pentru a proteja atât buzunarul, cât și mediul înconjurător.

Comentarii recente