
Daniel Băluță a anunțat că ar putea fi construit un aeroport internațional în sudul Bucureștiului.
Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a anunțat că a avut discuții cu președintele CJ Giurgiu referitor la posibilitatea construirii unui nou aeroport în partea de sud a Capitalei.

„Este o chestiune foarte serioasă și nu o glumă. Împreună cu președintele Consiliului Județean Giurgiu, am inițiat procedurile necesare pentru construirea unui aeroport în sudul Bucureștiului. Aceasta va fi o facilitate internațională, deservind atât transportul de pasageri, cât și transportul de marfă, deoarece în prezent, Aeroportul Otopeni nu mai face față din acest punct de vedere. Toate aceste eforturi sunt depuse pentru a face din București un oraș cu adevărat occidental – un oraș aerisit, verde și, mai presus de toate, conectat în mod corespunzător la celelalte orașe din Europa”, a declarat Băluță.
Ideea construirii unui aeroport în sudul Bucureștiului a fost discutată în mai multe rânduri în decursul ultimelor decenii, iar în primăvara anului 2021 s-a anunțat semnarea unui acord pentru acest proiect, care urma să fie numit „Constantin Brâncuși”.
Potrivit informațiilor furnizate de dezvoltatorul privat responsabil cu acest proiect, noul aeroport din sudul Bucureștiului ar urma să devină operațional în 2024.
Compania românească South Development Group (SDG) a anunțat că, în urma semnării unui acord cu Trillium Fund, noul aeroport din sudul Bucureștiului va putea fi deschis în 2024.
Conform dezvoltatorului, acordul pentru construirea aeroportului Constantin Brâncuși a fost recent semnat cu fondul Trillium, care include companiile Surbana Jurong Capital din Singapore, Mitsubishi Corporation din Japonia și Changi Airport International, tot din Singapore, conform informațiilor obținute de la boardingpass.ro.
Aeroportul ar fi trebuit să fie deschis în 2024 pentru zboruri și operațiuni de marfă, iar într-un timp scurt după aceasta, și pentru traficul de pasageri. De asemenea, ar urma să includă facilități de divertisment, un centru medical și o zonă rezidențială.
Aeroportul va fi dezvoltat pe o suprafață de 800 de hectare, în cadrul a trei etape de construcție. După finalizarea primei etape, capacitatea acestuia va fi de 10 – 12 milioane de pasageri anual, iar după finalizarea următoarei etape, capacitatea se va dubla.
Pista principală va avea o lungime de 4000 de metri, iar pista secundară va avea o lungime de 2500 de metri, cu posibilitatea de a fi extinsă.
Comentarii recente