
Dacă România ar angaja cu 3% mai multe femei până în 2030, ar putea obține un profit anual de 24 miliarde de euro.
Chiar dacă femeile sunt mai numeroase decât bărbații în România, ele reprezintă doar 49% din forța de muncă a țării, conform datelor Ministerului Muncii și Solidarității Sociale. Potrivit unei analize McKinsey, o creștere a procentului de femei angajate la 52% ar aduce României un plus de 8,7% la PIB în fiecare an, echivalent cu aproximativ 24 miliarde de euro. În acest context, Kaufland România își reiterează angajamentul față de egalitatea de gen, urmărind să sporească numărul de femei angajate în situații vulnerabile sau cu dizabilități, precum și în poziții de conducere. Compania se alătură mișcării sociale #WeAreHalf, lansată de Asociația Solidaritate și Egalitate, cu scopul de a crește gradul de conștientizare privind inegalitatea de gen în România. Conform datelor, în prezent în Kaufland România, peste 73% din angajați sunt femei, iar peste 50% din pozițiile de conducere sunt ocupate tot de femei. Estera Anghelescu, Directorul de Recruiting & Employer Branding al companiei, subliniază importanța susținerii cauzelor care promovează egalitatea de gen, pentru a face societatea românească mai prosperă și mai echitabilă pentru toți cetățenii săi. România se situează pe penultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește egalitatea de gen, dar există o oportunitate reală de schimbare. Asociația Solidaritate și Egalitate desfășoară campanii de informare și educare pentru sprijinirea femeilor, iar analiza McKinsey arată că o creștere a procentului de femei angajate la 52% ar avea un impact semnificativ asupra PIB-ului României.

Comentarii recente