
Constructorul român a câștigat contractul pentru proiectarea și construcția celui mai dificil lot al Autostrăzii Unirii.
Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, a anunțat că un constructor român a câștigat contractul pentru proiectarea și execuția celui mai dificil lot al Autostrăzii Unirii. Lotul Grințieș-Pipirig, care trece prin județul Neamț, face parte din secțiunea montană a A8 Miercurea Nirajului-Leghin. Cu acest câștig, toate cele patru loturi din secțiunea dificilă a autostrăzii au acum constructori desemnați. Valoarea contractului pentru lotul Grințieș – Pipirig este de aproape 6 miliarde lei, iar cel mai scump contract al secțiunii montane rămâne cel pentru lotul dintre Ditrău și Grințieș, în valoare de 6,2 miliarde lei. Ministrul Șerban a subliniat importanța construcției rapide a acestor loturi pentru a permite tuturor românilor să circule pe autostradă de la Târgu Mureș la Târgu Neamț – Moțca până în 2030, pe o distanță de peste 200 km. Autostrada Unirii va conecta regiunile istorice Transilvania și Moldova și se va extinde până la râul Prut, unde va fi construit un pod de autostradă pentru a se conecta cu rețeaua rutieră din Republica Moldova. Autostrada Unirii, planificată de mai bine de un deceniu, va avea o lungime de peste 300 de kilometri și va începe la granița cu Republica Moldova și se va conecta cu Autostrada A3 Brașov-Borș, lângă Târgu Mureș. Deși legea privind construcția Autostrăzii Unirii a fost adoptată în 2018, niciuna dintre cele cinci secțiuni ale traseului nu a fost finalizată în cei șapte ani de la adoptare.

Comentarii recente