
Conform Curții de Conturi, CNAPM nu își îndeplinește în totalitate atribuțiile sale în Portul Constanța.
Conform unui document transmis luni de Biroul permanent al Camerei Deputaților către Comisiile pentru industrii și transporturi, Curtea de Conturi a României a efectuat o misiune de audit al performanței privind managementul infrastructurii portuare și conectivitatea Portului Constanța la infrastructura națională de transport rutier și feroviar în perioada 28 februarie – 8 decembrie 2023.

Concluzia generală a Curții de Conturi, în urma acestui audit, arată că Compania Națională Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța și-a îndeplinit parțial obiectivele și atribuțiile referitoare la administrarea infrastructurii portuare din Portul Constanța. Documentul menționează că performanța activității portuare a fost afectată semnificativ de acțiunile sau inacțiunile instituțiilor statului cu atribuții în gestionarea sistemului de transport din România și în administrarea infrastructurii rutiere și feroviare care asigură conexiunea portului cu centrele de producție și consum.
Misiunea de audit s-a desfășurat în perioada 2016 – 2022 și a vizat instituțiile cu atribuții în domeniul administrării infrastructurii portuare, rutiere și feroviare care asigură conexiunea Portului Constanța cu regiunile deservite. Obiectivul principal al misiunii a fost evaluarea performanței administrării infrastructurii portuare de către CNAPM CT și eficacitatea demersurilor MTI, CNAIR și CN CFR pentru realizarea unei infrastructuri de transport de calitate.
Documentul Curții de Conturi menționează că au fost identificate deficiențe care au afectat performanța Portului Constanța, precum lipsa unei strategii de dezvoltare a transporturilor navale, utilizarea ineficientă a activelor, subutilizarea capacității de operare a portului, întârzierile în domeniul digitalizării etc.
Comentarii recente