
Comitetul european pentru protecția datelor a cerut ca Meta să ofere o versiune gratuită a platformei fără reclame.
Comitetul european pentru protecția datelor a declarat că Meta Platforms și alte platforme online ar trebui să ofere utilizatorilor posibilitatea de a utiliza serviciile lor gratuit, fără publicitate direcționată. EDPB a emis acest aviz după ce autoritățile de reglementare din Țările de Jos, Norvegia și Germania au solicitat o analiză a modelelor de consimțământ sau plată adoptate de marile platforme online, cum ar fi Meta. De asemenea, Meta a anunțat recent o reducere a taxei lunare de abonament pentru Facebook și Instagram, de la 9,99 euro la 5,99 euro, pentru a răspunde preocupărilor autorităților de reglementare în materie de confidențialitate și antitrust. Această reducere vine în contextul criticilor din partea activiștilor pentru protecția vieții private și a grupurilor de consumatori cu privire la serviciul de abonament fără reclame al Meta în Europa. Compania a lansat acest serviciu pentru a se conforma Legii privind piețele digitale, care îi limitează capacitatea de a personaliza reclamele pentru utilizatori fără consimțământul acestora. Meta a declarat că modelul său de taxe încearcă să echilibreze cerințele contradictorii ale legislației UE privind confidențialitatea și ale DMA.

Comentarii recente