
Comisia Europeană a aprobat o versiune actualizată a Comunicării referitoare la definirea pieței în situațiile de concurență.
Comisia Europeană a adoptat joi o comunicare revizuită privind definirea pieței, care are ca scop identificarea limitelor concurenței dintre întreprinderi atunci când se evaluează concentrările economice și majoritatea cazurilor antitrust. Comunicarea actualizată aliniază orientările Comisiei la noile realități ale pieței, la evoluțiile practicii decizionale a Comisiei și la jurisprudența UE, având ca rezultat sporirea transparenței și securității juridice pentru întreprinderi, facilitând respectarea legii și contribuind la o aplicare mai eficientă a normelor în materie de concurență.

Această comunicare reprezintă prima revizuire adusă Comunicării privind definirea pieței adoptată în 1997 și reflectă evoluțiile semnificative din ultimii ani, cum ar fi nivelul ridicat de digitalizare și noile modalități de oferire a bunurilor și serviciilor. Orientările revizuite sunt rezultatul unui proces aprofundat de revizuire lansat în aprilie 2020, care a implicat colectarea de feedback de la părțile interesate și consultarea publică.
Aceste orientări se încadrează în politica Comisiei adaptată noilor provocări, având ca obiectiv asigurarea transparenței și previzibilității în aplicarea legislației în materie de concurență. Comunicarea actualizată oferă orientări extinse și actualizate privind definirea pieței în cazurile antitrust și de concentrări economice, incluzând elemente-cheie precum o structură detaliată, exemple concrete și recunoașterea importanței factorilor non-preț în definirea pieței.
De asemenea, comunicarea revizuită abordează aplicarea conceptelor de definire a pieței în contexte specifice, cum ar fi piețele digitale sau sectoarele cu un grad ridicat de inovare. Clarificările incluse vizează evaluările dinamice și prospective, definirea piețelor geografice, tehnicile cantitative utilizate la definirea piețelor și diverse surse de dovezi pentru analizele de definire a pieței.
Comunicarea subliniază că definirea pieței este o etapă intermediară a evaluării generale a concurenței, analizând toate constrângerile relevante ale întreprinderii pe piețele produsului sau geografice relevante. Aceasta include evaluarea barierelor la intrare, a economiilor de scară, a efectelor rețelelor, a accesului la active și mijloace de producție și a diferențierii produselor.
Comentarii recente