
Ciocolata din Dubai care a devenit populară pe TikTok a condus la o creștere globală a prețului fisticului.
O ciocolată artizanală din Dubai, umplută cu cremă de fistic, a devenit extrem de populară pe TikTok, ceea ce a dus la o creștere globală a cererii și la o penurie de fistic în țările producătoare principale, cum ar fi SUA și Iran.

O tabletă de ciocolată umplută cu cremă verde de fistic a devenit foarte populară după ce a fost promovată în mai multe clipuri video pe TikTok. Această „ciocolată din Dubai” a devenit un hit după ce a fost prezentată într-un videoclip la sfârșitul anului 2023 și a acumulat peste 120 de milioane de vizualizări, conform The Guardian.
Ca rezultat, s-a creat o penurie globală de sâmburi de fistic – ingredientul principal – care sunt în mare parte cultivați în SUA sau Iran. Prețurile au crescut de la 7,65 dolari la 10,30 dolari pe liră în doar un an, conform lui Giles Hacking de la compania de comerț cu nuci CG Hacking, citat de Financial Times.
Producția de fistic era deja limitată din cauza unei recolte slabe în SUA, principalul exportator mondial. Recolta a fost mai mică decât de obicei, dar calitatea a fost superioară, astfel că majoritatea producției a fost vândută sub formă de nuci întregi, cu coajă. Acest lucru a dus la o lipsă suplimentară de sâmburi de fistic, folosiți în rețeta tabletelor de ciocolată.
Producătorii iranieni au exportat cu 40% mai mult fistic către Emiratele Arabe Unite în primele șase luni ale anului, comparativ cu anul anterior.
Febra pentru ciocolata din Dubai a început cu o tabletă care combină ciocolată cu lapte, aluat crocant kataifi și cremă de fistic. Produsă de ciocolatierul emirian Fix, care vinde exclusiv în EAU, tableta a fost numită Can’t Get Knafeh of It, inspirată de desertul tradițional kanafeh.
Alte branduri de ciocolată de top, cum ar fi Läderach și Lindt, au lansat rapid propriile produse cu fistic, dar se confruntă acum cu dificultăți în a satisface cererea internațională. Charles Jandreau, director general al Prestat Group, care deține mai multe branduri britanice de ciocolată de lux, a declarat că cererea pentru aceste produse a fost neașteptată: „Pare că a apărut din senin. Toate magazinele par să aibă aceste batoane acum.”
Unele magazine limitează numărul de batoane pe care le poți cumpăra odată.
Comentarii recente