
Cinci operatori au prezentat oferte pentru modernizarea CFR din Stația Valu lui Traian.
Cinci operatori economici au depus oferte diferite în cadrul licitației deschise de CFR SA pentru preluarea procesului de modernizare a infrastructurii din Stația Valu lui Traian.

Licitația deschisă de CFR SA se referă la achiziția serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor de modernizare pentru Stația Valul lui Traian. Investiția urmează să fie realizată din fonduri nerambursabile CEF conform Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.
Potrivit sursei citate, primul pas al programului de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanța a primit oferte de la următoarele asocieri și companii: Rail Works, Bawi SRL – Swietelsky CF, Porr Construct SRL, Strabag Vasutepito Kft și Temirzhol Zhoundeu Limited Liability Partnership.
Valoarea totală estimată a achiziției publice, care include proiectare și execuție lucrări, se situează între 402 milioane de lei și 457 milioane de lei, fără TVA. Sursa de finanțare provine din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport și Bugetul de Stat. Durata pentru elaborarea proiectului tehnic este de 6 luni, iar execuția lucrărilor va dura 20 de luni.
Pentru programul de modernizare a infrastructurii feroviare din Stația Valu lui Traian – Etapa I, care face parte din proiectul global de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanța și modernizarea legăturilor de acces către Port, sunt planificate mai multe lucrări. Acestea includ realizarea unei Grupe de Așteptare cu 32 de linii de primire-expediere, electrificarea întregii lungimi a celor 32 de linii din Grupa de Așteptare, modernizarea și electrificarea liniilor 5-8 din Grupa Stație și a liniilor de legătură cu Grupa de Așteptare, menținerea diagonalei 2-4 care va conecta Grupa de Așteptare cu Magistrala 800, construirea unei centrale electronice în Stația Valu lui Traian, amplasată într-un container, cu un post central deservit de IDM Dispozitor și un post local deservit de IDM Exterior.
De asemenea, se va încorpora în centralele electronice elementele de instalații din Stația Valu lui Traian, cum ar fi electromecanisme de macaz, sisteme de detectare a materialului rulant, semnale, SAT, BAT etc. Se va proiecta și executa o diagonală pentru a menține trecerea la nivel între Grupa Stației și Grupa de Așteptare.
Proiectul va include și o trecere la nivel, echipată cu instalație SAT, între Grupa Stației și Grupa de Așteptare la kilometrul 215+333, precum și integrarea în SCADA a noilor instalații de electrificare din Grupa Stație și Grupa de Așteptare Valu lui Traian. De asemenea, se va reabilita sistemul de iluminat din Grupa de Așteptare, se va adăuga un terminal pentru manipularea instalațiilor de semnalizare și electrificare în postul local (PL) din Stația Valu lui Traian, care va fi deservit de IDM Exterior, și se vor efectua lucrări de telecomunicații între postul deservit de IDM Dispozitor, amplasat în clădirea stației, și postul deservit de IDM Exterior.
Compania feroviară menționează că infrastructura feroviară totală din Portul Constanța, analizată în Studiul de Fezabilitate, are o lungime de 257 km, iar valoarea totală estimată pentru obiectivul de investiții Modernizarea Portului Constanța, care include trei etape, este de 4,5 miliarde de lei, fără TVA.
Comentarii recente