
Chiar dacă prețurile au crescut, consumatorii continuă să cumpere: Veniturile proprietarului Zara au crescut cu 32,5% în acest an.
Grupul spaniol Inditex, care deține magazinele Zara, a raportat o creștere a profitului net de 32,5% în perioada februarie-octombrie, dar a menționat că ritmul de creștere al vânzărilor sale a încetinit comparativ cu anul trecut, din cauza dificultăților întâmpinate de consumatori.

Cel mai mare retailer de modă din lume a înregistrat un profit net de 4,1 miliarde de euro în primele nouă luni, în conformitate cu estimările analiștilor. Compania continuă să atragă noi cumpărători prin investiții în magazine mai mari, dar mai puține și în logistica care susține vânzările online și permite livrarea mai rapidă a articolelor vestimentare.
Vânzările Inditex au crescut cu 11% în primele nouă luni ale anului, atât în magazine cât și online, un avans mai mic decât cel din perioada similară a anului trecut, dar mai bun decât performanțele rivalului său H&M.
În perioada 1 noiembrie – 11 decembrie, vânzările Inditex au crescut cu 14% în ritm anual, într-un început promițător al sezonului de cumpărături de sărbători, cu Zara oferind reduceri de 40% de Black Friday.
Recent, Zara a retras o campanie de marketing cu manechine înfășurate în alb după ce unii activiști pro-palestinieni au cerut boicotarea retailerului. Compania a exprimat regret pentru neînțelegerile legate de campania sa.
În afară de Zara, Inditex deține și alte branduri precum Massimo Dutti, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius și Oysho. În septembrie, Inditex a anunțat o creștere de 40% a profitului net semestrial, chiar dacă ritmul de creștere al prețurilor a încetinit.
Comentarii recente