
Cei care aşteaptă autostrăzi în Moldova vor fi dezamăgiţi de faptul că segmentele din A7 și A8 au fost scoase din Planul Național de Redresare și Reziliență.
O parte din segmentele Autostrăzii Moldovei A7 și ale Autostrăzii Unirii A8 nu vor mai primi finanțare prin PNRR din cauza problemelor apărute în procedurile de achiziție publică. Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Dragoș Pîslaru, a confirmat că aceste proiecte au fost excluse de la finanțare europeană, deși unele tronsoane sunt aproape finalizate.

Inițial, planul României era să finalizeze complet Autostrada A7 în acest an, incluzând toate cele 13 loturi, cu o lungime totală de 319 de kilometri, precum și două loturi din Autostrada A8. Cu toate acestea, neregulile apărute în procedurile de achiziție publică au dus la excluderea unor segmente din finanțare, reprezentând o lovitură pentru obiectivele de infrastructură ale țării.
Problemele legate de nerespectarea regulilor europene de achiziții publice au cauzat excluderea proiectelor din PNRR, iar autoritățile române nu au reușit să remedieze situația în termenii impuși. Cu toate că se caută soluții alternative de finanțare, există riscul întârzierii finalizării lucrărilor și dificultăți în utilizarea fondurilor europene conform obiectivelor asumate de România.
Ministrul Dragoș Pîslaru a subliniat că va continua eforturile pentru a găsi modalități de finanțare a segmentelor de autostradă afectate, dar a avertizat că finalizarea acestora până la termenul stabilit este improbabilă. Problema nu este generată de cerințele Comisiei Europene, ci de implementarea întârziată a măsurilor planificate de autoritățile române.
Comentarii recente