
Ce informații trebuie să aibă românii care doresc să vândă sau să achiziționeze o locuință
Persoanele care doresc să cumpere sau să vândă o locuință sau un teren trebuie să obțină un certificat de atestare fiscală de la ANAF, conform unei propuneri de modificare a Codului de procedură fiscală propuse de Ministerul Finanțelor. Certificatul va include informații despre eventuale datorii fiscale, iar în cazul în care există astfel de datorii, autoritatea fiscală centrală trebuie să fie de acord cu vânzarea proprietății și să specifice contul în care acestea vor fi plătite. Înainte de finalizarea transferului de proprietate, notarul trebuie să se asigure că toate datoriile către ANAF sunt achitate sau că sunt prevăzute modalități de plată. În cazul unui contract de donație, transferul de proprietate se va face doar dacă donatorul nu are datorii fiscale neachitate, conform certificatului fiscal. În situația în care cel care primește proprietatea are datorii fiscale, notarul va informa autoritățile fiscale centrale și vor fi luate măsuri pentru recuperarea acestor datorii în termen de 15 zile. Scopul acestei măsuri este să asigure că statul își recuperează datoriile și să prevină pierderi financiare.

Comentarii recente