
Care sunt motivele pentru care nu putem demara lucrările pe Lotul 2 al Autostrăzii Sibiu-Pitești? Vom începe să construim cu adevărat sau vom rămâne doar la faza de proiectare?
După finalizarea cu succes a Lotului 1 înainte de termen și începerea lucrărilor de săpare pe Lotul 4, la primul tunel în stâncă de pe o autostradă din România, lucrurile întârzie pe Lotul 2 al Autostrăzii Sibiu–Pitești. Asociația Pro Infrastructura avertizează că obținerea autorizației de construcție pentru demararea lucrărilor de execuție a Lotului 2 întâmpină dificultăți, din cauza întârzierilor în scoaterea suprafețelor din fondul forestier și a problemelor birocratice. Proiectarea pentru secțiunea a doua nu este finalizată, iar depunerea Proiectului pentru obținerea Autorizației de Construire întârzie, blocând astfel demararea lucrărilor. Activiștii solicită soluții pentru a debloca situația și a permite începerea lucrărilor măcar parțial. Este recunoscut faptul că Lotul 2 este cel mai dificil tronson de autostradă din România, cu peisaje dificile și numeroase obstacole, inclusiv tăierea și mutarea unor păduri întinse. Procesul de scoatere a suprafețelor din fondul forestier este unul laborios și implică multiple instituții ale statului, generând blocaje birocratice semnalate de Asociația Pro Infrastructura.

Comentarii recente