Brandurile de lux precum Louis Vuitton, Dior și Tiffany sunt cele care conduc revenirea pieței.
LVMH, grupul care controlează branduri de lux precum Louis Vuitton, Dior, Sephora, Tiffany & Co. și Fendi, a publicat rezultatele financiare pentru trimestrul al treilea, generând speranțe pentru întregul sector.

Creșterea organică de 1% a veniturilor, ajungând la 58,1 miliarde de euro, poate părea mică, dar a fost suficientă pentru a încânta investitorii care se așteptau la o scădere a cifrei de afaceri, conform lui Claudiu Cazacu, consultant de strategie la XTB România.
Deși nu toate segmentele au înregistrat o performanță peste așteptări, componenta de retail prin canale selective a crescut cu 7%. China a fost motorul creșterii în întreaga regiune asiatică, cu excepția Japoniei. Această veste bună schimbă tendința după două trimestre de scădere anuală a veniturilor cu 6 și 11%.
Acțiunile companiilor din sectorul luxului au avut rezultate slabe în ultimele trimestre, motivul principal fiind declinul pieței din China. Acum, veștile din principalul său segment au contribuit la o revigorare a entuziasmului. Titlurile LVMH (simbol MC pe bursa pariziană) au crescut cu 12,2%, cel mai bun rezultat de la ianuarie 2024.
Înainte de raportări, cotațiile scăzuseră cu 16,1%. Veniturile din vânzări au fost stimulate de organizarea de evenimente și de un număr crescut de vizitatori, inclusiv datorită interesului pentru The Louis. Designul în formă de vas de croazieră al magazinului din Shanghai, deschis în iunie, a atras atenția publicului, transformându-se ulterior în vânzări.
Cu toate acestea, volumul bunurilor vândute a scăzut cu 20% între 2022 și 2024. Stabilizarea este un prim pas, iar veștile macroeconomice recente din China sunt mixte: economia a crescut cu 4,8%, peste așteptări, datorită exporturilor, nu cererii interne. Vânzările au crescut cu 3% anualizat, încetinind față de 3,4% în august, iar venitul net disponibil a crescut cu 4,5% în mediul urban, sub ritmul de 6% din rural. Dificultățile din sectorul imobiliar persistă, limitând sentimentul consumatorilor.
Astfel, este nevoie de mai multe date pentru a confirma o redresare. Potrivit CEO-ului L’Oreal, care a înregistrat, de asemenea, o creștere a vânzărilor în China, un singur trimestru nu indică un trend, avertizând cu privire la estimări. Cu toate acestea, compania sa a achiziționat o divizie de parfumuri și licențe de utilizare a unor branduri, inclusiv Gucci, pentru produse cosmetice, de la Kering, pentru 4 miliarde de euro. Acest lucru denotă încredere în perspectiva sectorului de lux pe termen lung.
Kering, al cărui nou CEO este fostul șef de la Renault, Luca di Meo, are ca obiectiv reducerea datoriilor și concentrarea pe brandurile principale, în special Gucci, care a generat aproape jumătate din veniturile companiei anul trecut. Titlurile Kering au crescut cu 35,1% anul acesta, piața având încredere în planurile noului CEO, conform consultantului de strategie de la XTB România.
În schimb, titlurile Hermes au înregistrat un declin de 6,2% anul acesta. Brandul celebru de genți și accesorii a avut o creștere de peste 7% în aceeași perioadă în care rezultatele LVMH au surprins plăcut. Acțiunile au scăzut cu 12% de la începutul anului până la miercurea trecută, recuperarea fiind insuficientă pentru a compensa pierderile.
În debutul zilei de miercuri, acțiunile au scăzut cu peste 4%, după ce rezultatele au dezamăgit. Compania a majorat prețurile cu doar 5% în SUA pentru a compensa taxele vamale crescute, iar directorul financiar a menționat o „îmbunătățire foarte mică” în China în trimestrul al treilea. În comparație cu LVMH, comentariile și cifrele au părut lipsite de entuziasm, reflectându-se direct în cotații.
Cu un sector luxuriant care are o pondere semnificativă în capitalizarea totală, bursa franceză a beneficiat de veștile bune din domeniul produselor de lux. Cu toate acestea, incertitudinile politice, creșterea datoriei și un drum neclar către reducerea deficitului au dus la o performanță mai slabă decât cea a bursei germane în acest an.
Speranțele de recuperare, chiar și parțială, a decalajelor au fost legate de raportările unor giganți precum LVMH. Rezultatele lor au energizat acțiunile din sectorul luxului, transformându-le în cele mai performante titluri ale pieței franceze în ultima săptămână, dar dezamăgirea adusă de raportul Hermes și preocupările macroeconomice au dus la corecții miercuri.
Trimestrul al patrulea aduce provocări pentru LVMH, inclusiv din cauza fluctuațiilor cursului de schimb și a unui mediu macroeconomic mai dificil la nivel global. Pentru ceilalți jucători, continuarea investițiilor, reducerea datoriilor și modalități inovative de a atrage atenția clienților sunt esențiale pentru a menține performanța acțiunilor într-un final de an cu riscuri variate. Corecțiile recente ale aurului și altor metale prețioase oferă un semnal puternic cu privire la viteza cu care percepțiile pot suferi schimbări pe piețe, adaugă Claudiu Cazacu.


        
        
        
        
        
        
        
Comentarii recente