
Autostrada Transilvania are o grad de finalizare de aproape 90%, dar construcția este blocată de lipsa de fonduri pentru ultimele două loturi, deoarece Guvernul nu a mai alocat bani pentru aceste lucrări.
Există riscul ca Autostrada Transilvania să nu fie finalizată. Două dintre cele mai avansate porțiuni ale autostrăzii A3, care sunt finalizate în proporție de aproape 90%, nu mai sunt finanțate prin PNRR.

Chiar dacă lucrările la Autostrada Transilvania (A3) sunt aproape finalizate, cele două tronsoane rămase, Nădășelu – Zimbor și Zimbor – Poarta Sălajului, ar putea fi oprite din lipsa de finanțare. Chiar dacă aceste loturi au un progres fizic de peste 87%, ele nu mai sunt incluse în lista proiectelor finanțate prin PNRR.
Până în prezent, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu a primit documente oficiale referitoare la o nouă sursă de finanțare sau la rezilierea contractelor de finanțare prin PNRR. În cazul unei posibile suspendări a finanțării, lucrările vor fi oprite și șantierele vor fi conservate.
Cu toate că proiectul ar fi putut fi finalizat în următoarele luni, lipsa finanțării ar putea duce la sistarea lucrărilor. Tronsonul Zimbor – Poarta Sălajului, construit tot de Spedition UMB, are o valoare contractuală de 836 de milioane de lei și este realizat în proporție de 87,2%.
Ministerul Transporturilor nu a inclus cele două loturi în memorandumul transmis recent Guvernului, ceea ce pune sub semnul întrebării continuarea lucrărilor. În lipsa unei decizii rapide privind alocarea de fonduri alternative, constructorii ar putea fi nevoiți să își suspende activitatea, iar finalizarea completă a autostrăzii A3 ar putea fi amânată din nou.
Comentarii recente