
ARF a declarat că există un interes crescut din partea mai multor producători pentru a participa la licitația privind trenurile pe hidrogen.
Mai mulţi producători de material rulant sunt real interesaţi să participe la licitaţia pentru achiziţia de trenuri pe hidrogen, după ce am separat achiziţia de hidrogen de achiziţia de vehicule şi mentenanţă, a declarat Ştefan Roşeanu, preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF), marţi.
Proiectul este unul dintre cele mai complexe din portofoliul nostru, deoarece implică o tehnologie nouă care abia pătrunde la nivel european şi mondial. Industria, deşi iniţial a fost entuziasmată de această tehnologie, s-a dovedit că realitatea este puţin diferită faţă de ceea ce era pe hârtie acum 4 ani. Am decis să separăm achiziţia de hidrogen de achiziţia de vehicule şi mentenanţă pentru a reduce riscurile pentru furnizor şi să ne asigurăm că avem documentaţii conforme pentru licitaţie. Acum avem semnale pozitive de la mai mulţi producători interesaţi să participe la licitaţie până la data de 15 martie, a explicat Roşeanu.
ARF a anulat recent procedura de achiziţie a 12 trenuri pe hidrogen din cauza unei oferte neconforme. Procedura a fost relansată la sfârşitul anului trecut, iar modificările strategiei de achiziţie includ separarea serviciilor de alimentare cu hidrogen, reducerea fiabilităţii trenurilor şi alte corecturi bazate pe observaţii anterioare. Durata contractului va fi de 215 luni, iar valoarea achiziţiei variază în funcţie de durata serviciilor conexe.
Implementarea acestui proiect pilot de achiziţie trenuri pe hidrogen este considerată o soluţie corectă pentru decarbonizarea transporturilor feroviare în contextul în care peste 50% din reţeaua feroviară a României este neelectrificată.

Comentarii recente