20% dintre români nu intenționează să cumpere nimic de Black Friday.
Deși Black Friday este adesea așteptat de consumatori pentru cumpărături la prețuri reduse, instabilitatea economică și scăderea puterii de cumpărare îi determină pe mulți să fie mai prudenți în acest an. Conform unui sondaj realizat în octombrie la inițiativa tbi bank, 22% dintre respondenți au declarat că nu vor cumpăra nimic de Black Friday în 2025, în timp ce doar 15% intenționează să cheltuie mai mult decât anul trecut. Majoritatea celor intervievați își ajustează bugetul pentru cumpărături, cu 41% reducându-l și aproape 44% încercând să-l mențină la același nivel ca anul precedent pentru a profita de reduceri la produsele de care au nevoie.

În general, 40% dintre respondenți plănuiesc să cheltuie maxim 700 de lei, în timp ce alți 20% cred că vor aloca până la 1.500 de lei pentru achiziții de Black Friday. Majoritatea, adică peste 56%, vor folosi economiile personale pentru cumpărături, în timp ce alți 26% vor utiliza salariul din luna octombrie și 12% vor apela la o soluție de finanțare.
Sondajul arată că consumatorii români devin mai responsabili din punct de vedere financiar, preferând să achiziționeze doar produse de care au nevoie și să se bazeze pe economii. Acest comportament reflectă o maturizare a publicului, chiar dacă Black Friday rămâne un moment important pentru retail. Plata în 4 rate fără dobândă este cea mai atractivă opțiune pentru cei care nu au toți banii necesari, iar electrocasnicele, electronicele și produsele IT sunt printre cele mai căutate. Cei mai mulți intenționează să cumpere produse pentru ei înșiși sau pentru casă, iar o treime ar dori să cumpere și cadouri de Crăciun.
Majoritatea respondenților cred că reducerile din acest an vor fi mai mici decât în anul precedent, iar în alegerea produselor se uită la prețul cel mai mic, la nivelul dorit sau la o reducere semnificativă. Sondajul a analizat preferințele de cumpărare pentru Black Friday și Crăciun și a fost realizat online în octombrie 2025, la nivel național, pe un eșantion de 1.011 utilizatori de internet din România.


Comentarii recente