
China a introdus pe piață sateliți de internet, care ar putea reprezenta o competiție pentru rețeaua Starlink.
Lansarea de luni a sateliților de internet reprezintă o încercare a Chinei de a răspunde companiei SpaceX a lui Elon Musk. Lansarea a avut loc la Centrul de Lansare a Sateliților Taiyuan din provincia Shanxi, iar unul dintre sateliți se află pe orbită joasă a Pământului la altitudini sub 2.000 de kilometri, potrivit NASA. Compania Shanghai Spacecom Satellite Technology prezintă rețeaua sa, numită constelația Thousand Sails sau Planul G60 Starlink, ca o ofertă de internet în bandă largă la nivel internațional. Proiectul, susținut de guvernul orașului Shanghai, are în plan să implementeze 15.000 de sateliți până în 2030, pentru a rivaliza cu Starlink, care are în prezent aproximativ 6.200 de sateliți. China se impune ca un jucător major în spațiul cosmic, având numeroase misiuni de lansare și proiecte spațiale în lucru. Competiția dintre SUA și China în spațiu nu se limitează doar la interese comerciale, ci se extinde și în domeniul securității, cu preocupări legate de potențialul militar al Starlink.

Comentarii recente