
Transapuseana este o nouă atracție a șoselelor montane din România, care se distinge prin caracteristicile sale unice față de Transalpina și Transfăgărașanul.
La un an de la deschidere, Transapuseana, drumul care străbate o zonă spectaculoasă din Munții Apuseni, a fost apreciată de mulți români. Unii consideră că este chiar mai frumoasă decât celebrele Transalpina și Transfăgărășan.
Deși nu este la fel de cunoscută ca Transalpina sau Transfăgărășan, Transapuseana (DJ 107I în județul Alba) a devenit una dintre cele mai apreciate șosele montane din România în mai puțin de un an de la inaugurare.
Autoritățile din Alba au investit peste 70 de milioane de euro, cu fonduri europene, pentru transformarea unui drum local de munte într-o șosea modernă de aproape 80 de kilometri, care străbate una dintre cele mai frumoase zone din țară: Munții Apuseni.
Noua șosea de munte, construită în aproximativ cinci ani, a fost apreciată de turiști și a devenit preferata multor pasionați de călătorii. Unii români s-au plâns că șoseaua este îngustă în anumite porțiuni, dificultându-le parcursul cu mașinile.
Transapuseana a fost cea mai mare investiție făcută vreodată într-un drum județean din România, potrivit Consiliului Județean Alba. Peste 200 de oameni au lucrat la proiect, care trece prin mai multe localități.
Traseul Transapuseanei începe din Aiud, urcând până la peste 1.100 de metri altitudine, trecând prin sate răsfirate și rezervații naturale. Drumul coboară spre comuna Bucium, un loc istoric, faimos pentru povestirile lui Ion Agârbiceanu.
În contrast cu Transalpina și Transfăgărășan, care trec prin zone alpine sălbatice, Transapuseana este animată de satele de munte, păstrând aspectul patriarhal. Locuirea în ținuturile înalte este caracteristică acestei regiuni.

Comentarii recente