
Am parcurs o distanță de o sută de kilometri în doar trei ore, însă am apreciat călătoria.
Un britanic pasionat de călătorii cu trenul prin Europa, Peter T. Greensmith, a vizitat România în această toamnă, petrecând câteva zile în București și Timișoara. El și-a împărtășit experiența cu trenurile pe grupul de Facebook „Interrail & Eurail Travelers”, unde sunt sute de mii de pasionați de călătorii cu trenul din întreaga lume.

Peter T. Greensmith a relatat că a luat trenul de la Viena la București, iar călătoria a durat aproape 20 de ore în total. El a criticat compania de cale ferată din Austria, OBB, pentru întârzierea de peste o oră a trenului și pentru faptul că a afișat un orar greșit și neadecvat.
Britanicul a avut și mai multe experiențe negative în timpul călătoriei cu trenul în România. El a menționat că controlorul a fost iritat deoarece avea biletul în format electronic și nu la imprimantă, dar problema s-a rezolvat în cele din urmă. De asemenea, trenul a mers foarte încet pe secțiunea dintre Sighișoara și Brașov, parcurgând 100 de kilometri în trei ore. Cu toate acestea, Peter T. Greensmith a apreciat călătoria cu trenul în România.
Postarea acestuia pe Facebook a generat numeroase comentarii. Un utilizator a scris că călătoritul cu trenul în România este ca și cum ai călători în timp, în timp ce altul a comentat în mod amuzant că trenurile din România merg în mod normal cu aproximativ 45 de kilometri pe oră, dar că, cel puțin, ai mai mult timp pentru a dormi dacă trenul merge mai încet.
Membri români ai grupului de Facebook i-au explicat britanicului că pe secțiunea Brașov-Sighișoara se desfășoară lucrări de modernizare, ceea ce poate explica viteza redusă a trenului. Cu toate acestea, ei au subliniat că nu este normal ca o distanță de 100 de kilometri să fie parcursă în trei ore.
Lucrările de modernizare a Magistralei CFR Brașov – Sighișoara avansează foarte lent. Potrivit ultimelor informații publice furnizate de CFR Infrastructură, lucrările pentru cele trei subsecțiuni, în lungime totală de 112 kilometri, sunt finalizate în proporție de aproximativ 30%. În aprilie 2024, termenul de finalizare era prevăzut a fi în primăvara anului 2023. Însă, termenul a fost modificat, iar lucrările de modernizare ar urma să fie finalizate abia în decembrie 2025, cu un an și opt luni mai târziu decât era prevăzut inițial în contract. Costurile totale ale contractelor se ridică la aproximativ șase miliarde de lei.
Comentarii recente